כמו שאוכל משפיע על מצב הרוח ורמות האנרגיה שלנו אז ככה זה אצל כלבים כלבים! היפראקטיביות, למשל, קשורה למזון כלבים מעובד ובאיכות נמוכה לדוגמא מזון כלבים המכיל כמות לא פרופורציונלית של פחמימות כמו חיטה שכן הן גורמות לעלייה ברמות הסוכר בדם של הכלב.

פרווה מבריקה היא אחד השינויים הגדולים ביותר שניתן להבחין בכלב שלנו בעת החלפת מזון.

מרכיבי מזון לחיות מחמד - ממה להיזהר

עם משווקי מזון לכלבים שמפציצים אותנו בשקיות ומגשים בצבעים עזים עם תמונות של כלבים שמחים וחמודים וטענות כמו Holistic או Happy Dog מוטבעות על החבילות, לא פלא שרבים מאיתנו מחליטים באופן לא מודע על מזון לכלבים על סמך המיתוג בלבד. אחרי הכל, רושם ראשוני נחשב.

הנה כמה עצות למה לשים לב ברכיבים של המזון!

  1. תכולת חלבון - אחוז החלבון האופטימלי עבור כלב ממוצע, צריך להיות בסביבות 20%-30% כל מזון המכיל פחות מ-15% נמוך מדי.
  2. מזון לכלבים המכיל בשר שריר טרי עדיף לאין שיעור על מזון המכיל ארוחה בשרית או בשר מעובד, המכונה בדרך כלל על חבילות מזון לכלבים "מיובש". לדוגמה, אם בחפיסה כתוב 30% עוף, זה בשר שריר, אבל אם כתוב 30% עוף מיובש זה עוף שבדרך כלל עבר עיבוד בטמפרטורות גבוהות מאוד לפני ייצור המזון.
  3. מזון נטול דגנים הופך לפופולרי יותר בימים אלה, מכיוון שהרבה מזונות כלבים מעובדים מאוד משתמשים בדגנים כחומרי מילוי כגון חיטה ושעורה. כמובן שדגנים אינם מזיקים לרוב הכלבים, אך חלקם עלולים לסבול מאי סבילות לדגנים.

מה הסיכון של תזונה לא מאוזנת?

כלבים שמקבלים תזונה לא מאוזנת מועדים לכל מיני בעיות כולל השמנת יתר מקצרת חיים, ריח רע מהפה, פרווה עמומה, הפרעות בעור, נשירה מוגזמת ונטייה מוגברת לאלרגיות. תזונה לא מספקת יכולה להיות סיבתית גם במספר מחלות כמו דלקת לבלב ומחלת כליות.

בטוח יותר לחפש מזון לכלבים בריא, פרימיום, שהוא לא מעובד מאוד.

 

איך להאכיל את הכלב שלך?

שעות הארוחות הן אחד מרגעי השיא של היום עבור רוב הכלבים, וכמובן שכולנו עדים לצעדה הבלתי פוסקת מעלה ומטה כשהשעה מתקרבת לשעת האוכל, המבטים העגומים בעיניים או ריקוד ארוחת הערב.

כלבים רבים מעדיפים לאכול את האוכל שלהם מקערת כלבים רגילה; עם זאת, כמה כלבים זוללים את האוכל שלהם מהר מדי, וזה מעמיד אותם בסכנת חנק או נפיחות. אם הכלב שלך הוא אחד מאלה , ניתן לשקול לזרוק את הקערה ולהאכיל אותם מתוך קונג, משחקים אלה לא רק מאטים אותם אלא שהם גם מהנים, מה שהופך את זמני ארוחת הערב למהנים עוד יותר.

 

 

 

 

זמני האכלה

כלבים משגשגים בשגרה, ולכן מומלץ להאכיל את הכלב שלך באותן שעות בכל יום. רוב הכלבים מעדיפים את האוכל שלהם פעמיים או שלוש ביום, באופן אידיאלי בבוקר ובערב, עם ארוחת צהריים. אם לוח הזמנים שלך מאפשר זאת. זה עוזר לחילוף החומרים שלהם להישאר יציב ויש לו יתרון נוסף שאנו יודעים מתי אנו נצטרך את שקיות הקקי בהישג יד!

גורים, כמובן, צריכים להאכיל בתדירות גבוהה יותר, 3 או 4 פעמים ביום, וכך גם כמה כלבים שהם אכלנים קפדניים או עם מצבים רפואיים.

מה ההבדל בין מזון לגורים, מזון לכלבים בוגרים ומזון לכלבים מבוגרים סניור?

אוכל לגורים עד גיל שנה:

גורים זקוקים ליותר קלוריות וחלבונים מאשר כלבים בוגרים, בין השאר בגלל האנרגיה והשובבות הבלתי מוגבלת שלהם, אבל גם בגלל ש-50% מהצריכה שלהם עוברת לצמיחת והתפתחות רקמות.

אוכל לכלבים בוגרים שנה עד גיל 7:

לעומת זאת, כלבים בוגרים נוטים להאט כשהם מגיעים לשנות הסתיו שלהם, בדיוק כמונו, ולכן זקוקים לפחות קלוריות בעוד שכלב בוגר בריא דורש איפשהו בין השניים.

ניתן לעמוד בדרישות התזונתיות השונות הללו על ידי האכלה של מזון לכלבים המותאם לגיל.

במה להאכיל את הכלב שלך?

ישנו מגוון עצום של מזונות לכלבים בשוק כעת, והבחירה ב-פרסטיז' עבור הכלב שלכם תלויה בכם, זו אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר שתקבלו אי פעם בשם חיית המחמד שלכם.

הרבה תלוי בצרכים של הכלב שלכם, התקציב שלכם והנוחות משחקים לעתים קרובות חלק עבור רבים מאיתנו. עם זאת, עדיף לשאוף להאכיל תזונה טבעית ככל שתוכל.

הבחירה הפופולרית ביותר בקרב בעלי כלבים היא לרוב לא אידיאלית. רובם מכילים בשר מעובד שמעובד בטמפרטורות ולחצים גבוהים מאוד והורסים חלק מהרכיבים התזונתיים ולעתים קרובות הם מכילים שיעור גבוה של חומרי מילוי כגון חיטה, שלמרות שאינם מזיקים לכלב שלכם כשלעצמם, אין להם יתרונות ממשיים.