איך לעזור לכלב שלך לרדת במשקל

כהורים לחיות מחמד, אנחנו נוטים לפנק את החברים שלנו על ארבע עם חטיפים כדי להראות להם כמה אכפת לנו. אין שום דבר רע בלתת לכלב שלך חטיף כפרס על התנהגות טובה, כל עוד הוא במשקל בריא. אבל, יותר מדי יכול לפעמים לפגוע בבריאות הכללית שלו וברווחה שלו. אם אתה חושב/ת שהגור שלך עשוי להיות בעודף משקל, תשקול לקחת אותו לווטרינר כדי לקבוע האם המשקל שלו בטווח הבריא.

איך משקל הכלב שלך משפיע על הבריאות שלו

זה לא סוד שמשקל לא בריא אצל בני אדם, בין אם עודף משקל או תת משקל, עלול להוביל לבעיות בריאות. אבל האם ידעת ש אותו דבר יכול לקרות גם לכלב שלך? השמנת יתר אצל כלבים יכולה לגרום למצבים בריאותיים כגון:

  • מחלת פרקים ניוונית
  • בעיות אורתופדיות
  • פציעות ברצועה הצולבת הקדמית
  • מחלות עור
  • מחלות לב וריאה

אם המשקל של הכלב שלך יוצא לגמרי משליטה, זה יכול אפילו להוביל לירידה בתוחלת החיים. מאחר שהחברים הכלבים שלנו הם חלק מהמשפחה, אנחנו רוצים לבלות איתם כמה שיותר זמן ולדאוג שיהיו בריאים תמיד.

עזרה לכלב שלך להיפטר מהקילוגרמים העודפים

אם שמת לב שחיית המחמד שלך מעלה קצת במשקל, הדבר הראשון צריך להיות ביקור אצל הווטרינר שלך. שלילת בעיות בריאות העלולות לגרום לעלייה במשקל של הכלב שלך חשובה ביותר. לאחר שהווטרינר שלך קבע שאין בעיות רפואיות בסיסיות, כדאי להתייעץ איתו לגבי האסטרטגיה הטובה ביותר לניהול משקל עבור עזרה לכלב שלך עם עודף משקל לחזור לגודל בריא.

  1. פעילות גופנית

בדיוק כמו אצל בני אדם, שילוב של פעילות גופנית ושינוי בתזונה בדרך כלל מביא את ההצלחה הגדולה ביותר כשמדובר בירידה במשקל אצל כלבים. מכיוון שהכלב שלך לא יכול פשוט לקום בבוקר ולנסוע לחדר כושר לכלבים, חלק הפעילות הגופנית תלוי במידה רבה במחויבות שלך להישאר מעורב ברמת הפעילות הגופנית שלו. זה זמן נהדר ליצור קשר, אז צאו החוצה ותיהנו מזה! אם לחבר הכי טוב שלך על ארבע קשה להתנייד, נסו בפעילויות בעלות פגיעה נמוכה כמו שחייה או הליכה בתור התחלה. משחק זריקה הוא תמיד פעילות מועדפת שיכולה לשמור על הכלב שלך עסוק לזמן רב יותר כדי להגביר את הכושר הגופני.

  1. תזונה לכלבים

אם הווטרינר שלך הביע דאגה לגבי המשקל של החבר על ארבע שלך, הוא עשוי להמליץ לך לשקול לשנות את התזונה של הכלב שלך כדי לעזור לו לשלוט במשקל. כשמדובר בתזונה שלו, התשובה יכולה להיות פשוטה כמו החלפת מזון הכלבים הרגיל שלו במזון מיוחד לניהול משקל, כגון אוכל רפואי או אוכל מופחת שומן שניתן להשיג אצלינו, מזון מיוחד זה מקל עליך לשלוט בתזונה שלו. אתה יכול גם להחליף את החטיפים הישנים שלו בחטיפים מועדפים חדשים דלי קלוריות ו/או ללא גלוטן או מופחתי שומן. או, פשוט הפחית את כמות החטיפים שאתה נותן לו כדי לעזור לצמצם קלוריות מיותרות לאורך היום.

  1. הצבת גבולות

הצבת גבולות סביב אוכל יכולה גם לתרום להרזיה של הכלב שלכך. ראשית, נסו ליצור לו לוח זמנים לארוחות. אם האוכל שלו לא זמין כל הזמן, יהיה לו פחות סיכוי לאכול יתר על המידה ולנשנש כל היום. פשוט הניחו את קערת האוכל שלו מחוץ להישג ידו לאחר שהוא מסיים ארוחה, ואז הציעו אותה שוב כשהגיע הזמן לארוחה הבאה. מדידת גודל המנות והגבלת חטיפים הן גם דרכים יעילות  לשלוט בצריכת המזון של חיית המחמד שלכם ולעזור לנהל את משקלו, אם תרצו כוס מדידה שתעזור לכם צרו איתנו קשר ונצרף לכם ברכישה הקרובה.

עקבו תמיד אחר ההנחיות ותכניות הטיפול שהומלצו על ידי הווטרינר שלכם. עזרו לחבר הפרוותי שלכם לחיות את חייו הטובים ביותר על ידי מתן רמת הטיפול הגבוהה ביותר. האכילו אותו במזון לניהול משקל, ודאו שהוא מקבל עושה פעילות גופנית והגבילו את צריכת המזון שלו. כך תוכלו להילחם בהשמנת יתר אצל כלבים ולנהל את משקל הגור שלכם בצורה יעילה.

בלוג זה אינו מיועד לאבחון, טיפול או ריפוי חיית המחמד שלכם ואינו תחליף לטיפול וטרינרי על ידי וטרינר מורשה. לכל עצה רפואית או בריאותית הקשורה לטיפול בחיית המחמד שלכם, פנו לווטרינר שלכם.

תודה רבה,

צוות פטאיט